יום ראשון, 19 במאי 2013

פרסום איכותי למותג שלכם

כדי לעשות קמפיין טוב צריך לבסס את השיווק שלכם על מיקוד בבחירת קהל היעד. בשל כך עליכם להכיר היטב את המותג שלכם – ולדעת אם הוא פונה לקהל מקומי קטן או לקהל ארצי / עולמי.

קמפיין איכותי ויעיל בעיתונות המקומית


כדי לבסס קמפיין יעיל בעיתונות המקומית, צריך לבחור את העיתונים המקומיים הטובים ביותר, שיש להם את התפוצה הרחבה ביותר. עסק מקומי צריך כמה שיותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים, ומכיוון שלא משנה כמה העיר גדולה היא עדיין קטנה יותר מסך התושבים במדינה כולה (או בעולם אם מדובר בעסק בין לאומי), לכן כמה שיותר אנשים נחשפים לעיתון כך ייטב. כדי לבסס את הקמפיין צריך להכיר את הקהל המקומי היטב, את התמהיל החברתי בו ובמה הוא מעוניין ולא מעוניין. פרסום בחדשות קרית ביאליק לא יהיה כמו בתל אביב. דוגמה טובה היא פרסום של חברות ארציות בתל אביב לעומת הבילבורדס שלהם בירושלים הדתית והשמרנית (צנזור של דוגמניות למשל).

קמפיין איכותי ויעיל בעיתונות הארצית


הרבה יותר קל וכללי לפרסם בעיתונות הארצית, לעומת חדשות בנימינה שדורשת לרדת לרזולוציה הרבה יותר קטנה. פלח השוק הארצי גדול מאד, כללי יותר, ומגיע להרבה יותר אנשים בצורה יעילה כמו מכונת פרסום משומנת. למרות הכלליות, אפשר לפלח בצורה סבירה את קהל היעד, בין היתר באמצעות שעות הפרסום (אם מדובר בטלויזיה) או גרפיקה (אם מדובר באינטרנט / פרינט). גם בחירה בעיתון כזה על פני אחר יכולה להיות רלוונטית. למשל, מעריב / ידיעות אחרונות מגיעים לקהלים גדולים מאד, לעומת הארץ שמגיע לפחות אנשים. מעריב / ידיעות פונים לרוב העם, בעוד הארץ מגיע למשל לאקדמאים או אמנים. אפשר לבחור בעיתונים ארציים מגזריים – למשל בערבית או ברוסית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה