יום שלישי, 15 בינואר 2013

סרטי תדמית

פרסומות הן סרטי תדמית בטלוויזיה או במחשב.  זוהי  דרך אחת להפיץ  ולהביא למודעת קהל רחב ביותר בו זמנית של מוצר חדש או תדמית של אדם המעוניין להתפרסם, כמו פוליטיקאים, אמנים וכדומה.

תשדירי המפלגות המוצגים לפני בחירות לכנסת או לרשות המקומית היא דוגמא טובה לסרטי התדמית.  סרטי תדמית גרועים יכול לחרוץ גורלו של מוצר חדש או של מפלגה ואנשיה המועמדים לבחירות.

סרטי תדמית יכולים להיות עם דמויות מצויירות המציגות את המוצר או כל דבר שרוצים להביא לקהל הצופים וכן באמצעות סרטוני וידאו. על סרטי התדמית להיות קצרים וקולעים למטרה שלשמם הם נוצרו. להעביר את המסר במספר דקות בודדות ולא להאריך בדברים.

באוניברסיטאות בארץ אפשר ללמוד את תחום סרטי התדמית ומי שמחזיק תואר בתחום הבינווי וההפקה יכול לעמוד בראש חברה של הפקת סרטי תדמית. סרטי התדמית הטובים ביותר הם אלה שנעים בידי כותבים וצלמים מקצועיים ביותר.

תסריט כתוב בצורה טובה ובצילום טוב יכולים להעביר מסרים גלויים ומוסתרים ולהביא את קהל הצופים לגלות עניין בתוכן המופץ ולרצות לצפות בו פעם אחר פעם.
ניתן לפרסם סרטי תדמית בטלוויזיה, ובאתרים השונים באינטרנט. מתפרסמים סרטי תדמית בתחומי האופנה, המוסיקה, הצילום והפקת אירועים שבהם משולבים מערך שיווקי והסברה גם יחד.

מערך ההסברה הממשלתי של ישראל משווק לעולם סרטי תדמית על ישראל בתחומים שונים. התחומים היותר מפורסמים הם בתחום הנסברה של מדיניות הממשלה בתחומי הביטחון ומדיניות חוץ. משרד נוסף שמפיץ סרטי תדמית כדי לפרסם את עשייתו הוא משרד התיירות.

כדי לקדם, בחוץ לארץ, מוצרים המיוצרים בישראל  ולהצליח בשיווקם יש להסריט סרט תדמית בו מוצג המוצר ואכן מספר רב של  סרטי תדמית מופקים בשפות השונות כדי להגיע לקהל יעד גדול ולהרחיב בצורה זו את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים גם מעבר לגבולות ישראל.

2 תגובות:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שסרטי תדמית הן דרך מצויינת לעסק קטן להיכנס לתוך שוק חדש שבו הוא צריך להתחרות עם חברות גדולות בעלות שם.
    אני חושב שהפקת סרטי תדמית לעסק היא דבר מאוד חשוב, כדאי גם להפיק סרטי מוצר למוצרים ספציפיים אותם רוצים להכניס לתוך שוק שהוא יחסית רווי. היום בעזרת האינטרנט אפשר בקלות להיכנס לתוך שוק רווי ולהתחרות בחברות יותר גדולות, כמובן שצריך לדעת לשווק את עצמך וזה מה שסרטי תדמית וסרטי מוצר מקצועיים עושים. בשביל זה אני ממליץ לפנות לחברות הפקת סרטים מקצועיות על מנת שידעו איך לפנות לקהל היעד שאליו אתם רוצים לפנות.

    השבמחק
  2. פוסט מאוד מעניין.
    לפי דעתי סרטי מוצר הן דרך מאוד טובה לפנות לקהל שוק חדש. אני כבעל עסק התחלתי לייצר מוצר חדש אשר פלח השוק שלו הוא צעירים בגילאי 18-30 ולכן יצרתי סרט מוצר אשר יתאים לפלח שוק בגילאים אלה והתחלתי לפרסם אותו באינטרנט וברשתות החברתיות.
    בגלל שפלח השוק שאליו אני מכוון מתעסק הרבה מאוד במחשבים ובאינטרנט אז לא השקעתי את הכסף לפרסום הסרטון כפרסומת בטלוויזיה אלא הסתפקתי בפרסום ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט ויוטיוב.
    בעזרת סרטון המוצר הזה רכשו אותו במהלך החודשים האחרונים כמעט 50% מהרכישות מהעסק שלי בתקופה זו. אני מאוד מרוצה מהפקת סרט המוצר מפני שהוא נתן לי פתח לפלח שוק חדש והעלה את המכירות שלי בתקופה האחרונה.

    השבמחק